امام زمان <عج>

مطالبی در مورد امام زمان <عج>

امام زمان <عج>

مطالبی در مورد امام زمان <عج>

مهدى باورى در ادیان

پروفسور آلبرت انیشتاین، این گونه اظهار مى کند: فرا رسیدن آن روزى که در جاى جاى جهان، صلح و صفا حکومت کند همه اعضاى جامعه بشرى با یکدیگر دوست و برادر باشند، دیرى نخواهد پایید. در این میان، سخن فیلسوف نامدار انگلیسى برناردشار شایان توجه است. وى درکتاب خودبشر و ابرمرد به ظهور یک مصلح بشارت مى دهد. در این زمینه، استاد بزرگ عباس محمود العقاد مى نویسد : به نظرِ ما ابرمرد مورد نظرِ شار، صرفاً یک فرضیه و امرى ناشدنى نیست ایده ظهور منجى بزرگ که با خروج خود، عدل و قسط، گشایش و آسایش را در مقطع پایانى تاریخ حیات انسان، به ارمغان خواهد آورد و به ستم و تجاوز ظالمان در پهنه کره خاکى پایان خواهد بخشید و دولت کریمه عدل پرور و دادگسترى را بنیان خواهد نهاد، عقیده اى است که پیروان ادیان سه گانه ابراهیمى و بخش چشم گیرى از سایر ملل بدان ایمان داشته و دارند . پروفسور آلبرت انیشتاین، این گونه اظهار مى کند: فرا رسیدن آن روزى که در جاى جاى جهان، صلح و صفا حکومت کند همه اعضاى جامعه بشرى با یکدیگر دوست و برادر باشند، دیرى نخواهد پایید. در این میان، سخن فیلسوف نامدار انگلیسى برناردشار شایان توجه است. وى درکتاب خودبشر و ابرمرد به ظهور یک مصلح بشارت مى دهد. در این زمینه، استاد بزرگ عباس محمود العقاد مى نویسد : به نظرِ ما ابرمرد مورد نظرِ شار، صرفاً یک فرضیه و امرى ناشدنى نیست ایده ظهور منجى بزرگ که با خروج خود، عدل و قسط، گشایش و آسایش را در مقطع پایانى تاریخ حیات انسان، به ارمغان خواهد آورد و به ستم و تجاوز ظالمان در پهنه کره خاکى پایان خواهد بخشید و دولت کریمه عدل پرور و دادگسترى را بنیان خواهد نهاد، عقیده اى است که پیروان ادیان سه گانه ابراهیمى و بخش چشم گیرى از سایر ملل بدان ایمان داشته و دارند . یهودیان مانند مسیحیان که به بازگشت عیسى (ع) معتقدند به ظهور یک منجى مى اندیشند و همان گونه که زرتشتیان در انتظار رجعت بهرام شاه اند، نصرانیان حبشى نیز چشم به راه ظهور پادشاه خودتئودور موعود هستند و هندوها نیز به خروج ویشنو دل بسته اند و مجوسى ها به زنده بودن هوشیدر اعتقاد راسخ دارند و بودایى ها منتظر باز آمدن بودا و اسپانیایى ها مترقب بزرگ خود رودریک اند و اقوام مغول هم رهبر خود چنگیز را منجى بزرگ مى شمارند. هم چنین ایده ظهور منجى در مصر باستان هم رواج داشته است، همان گونه که در متون کهن چینى نیز دیده شده است. (1) درکنار این حقایق تکان دهنده، تصریحات قابل توجهى ازنوابغ مغرب زمین و اندیشمندان آن دیار مى یابیم، مبنى بر این که جهان در انتظار مصلح کبیرى است که سر رشته امور را به دست خواهدگرفت و جامعه بشرى را زیر یک پرچم و به دنبال یک هدف، گرد هم خواهد آورد. مانند فیلسوف شهیر انگلیسى برتراند راسل که مى گوید: دنیا چشم به راه مصلحى است که همگان را در سایه یک پرچم و یک شعار متحد سا زد.
متفکر دیگر، پروفسور آلبرت انیشتاین، این گونه اظهار مى کند: فرا رسیدن آن روزى که در جاى جاى جهان، صلح و صفا حکومت کند همه اعضاى جامعه بشرى با یکدیگر دوست و برادر باشند، دیرى نخواهد پایید. در این میان، سخن فیلسوف نامدار انگلیسى برناردشار شایان توجه است. وى درکتاب خودبشر و ابرمرد به ظهور یک مصلح بشارت مى دهد. در این زمینه، استاد بزرگ عباس محمود العقاد مى نویسد : به نظرِ ما ابرمرد مورد نظرِ شار، صرفاً یک فرضیه و امرى ناشدنى نیست و فراخوانى بشر به سوى چنین مصلحى توسط شار از حقیقتى ثابت و واقعیتى اصیل ریشه گرفته است. على رغم وجود مذاهب مختلف اسلامى و تفاوت هاى مهدى در روایات 717 عقیدتى ناشى از آن، همه مسلمانان طبق بشارت رسول اکرم (ص) به ظهور امام مهدى (ع)در آخر الزمان اعتقاد راسخ دارند. بسیارى از علماى اهل سنت، از قرن سوم هجرى تا امروز بدین معنا تصریح کرده اند.
اساساً میان مسلمانان دیگر پیروان ادیان و ملل مختلف، در اصل اعتقاد به ظهور یک منجى در آخر الزمان هیچ گونه اختلافى نیست، هر چند در مصداق آن میان مسلمانان و دیگران اختلافاتى وجود دارد، لیکن تمامى امت اسلامى بر این باورند که اسم مبارک وى محمد و لقب او مهدى است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد